George Kanellos

Webbtrender deluxe

Dags att återvända till vardagen..

leave a comment »

Som ni kanske märkt bloggade jag en del om händelserna i Aten den senaste tiden. Min blogg har egentligen ett helt annat fokus, men jag kände att webbtrender blev oviktiga i jämförelse med det som hände i Grekland. Nu försöker jag smått återvända till mina ”vanliga” bloggämnen. Lärdomen från rapporteringen om kravallerna, om jag skulle göra en koppling till webben, är trots allt att sociala medier än en gång visar sig starka och framförallt snabba i jämförelse med traditionella medier. Bloggar, Twitter, och självständiga onlinetidningar ger ofta en annorlunda bild, ofta mycket närmare människorna som lever mitt i händelserna.

Något annat som kom upp i diskussioner med kollegor, men också på Jaiku, är att det behövs personer som kan ta del av nyhetsrapporteringen på originalspråket, annars blir nyhetsbyråerna en alldeles för ensidig gatekeeper. Jag märkte hur mycket intresse det fanns för alternativa källor, för min blogg exploderade i besökarantal när jag rapporterade från grekiska bloggar och nyhetsmedier. Tack till alla som uppmuntrat mig att fortsätta.

Nu försöker jag som sagt återvända till bloggens fokusområde, och hoppas att jag så småningom lyckas hitta en lagom bred/smal nisch inom den oändligt stora webben..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Written by George

18 december 2008 den 12:26

Publicerat i Annat, Webb

Tagged with , , , , ,

Kommentera

