George Kanellos

Webbtrender deluxe

Studentbay tackar för publiciteten

with 2 comments

Student BayStudenternas Pirate Bay, som så fantasirikt kallas för Student Bay, blev polisanmälda av Sveriges Läromedelsförfattares Förbund för att de sprider upphovsrättsskyddat material. Jag måste erkänna att jag aldrig kollade upp denna sajt förra gången den fick publicitet. Däremot googlade jag fram den när jag läst nyheten om polisanmälan. Och det är säkert många andra som fått upp ögonen för Student Bay tack vare tidningarnas skriverier om anmälan.

På sin sajt tackar Student Bay SLFF för alla nya besökare och medlemmar. Jag brukar säga att all publicitet är bra publicitet, och i detta fall är det väldigt tydligt så. För att det påståendet ska stämma måste man ofta hantera negativt vinklad publicitet på ett skickligt sätt, men klarar man av det så har man vunnit mycket.

Läs mer: AB, SVD

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Written by George

22 december 2008 den 15:52

Publicerat i utbildning, Webb

Tagged with

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] januari 11, 2009 I december polisanmäldes Student bay av Sveriges Läromedelsförfattares förbund. George Kanellos bloggar om det här. […]

  2. well, hade jag pluggat på Universitet innan rättegången osv hade satt igång, hade jag säkert försökt ladda ner studentlitteratur. allt för ekonomin vettu. ”Får man inte sin rättmätiga del så själ man”

    sussi

    24 augusti 2009 at 09:10


Kommentera

